Sider

torsdag 24. februar 2011

Noen av tingene jeg har hvitmalt


 Et par kurvpidestaller jeg malte i en full fart, resten av malingen på malingsbrettet skulle brukes opp..ikke akkurat forseggjort, men er det ikke "in" med litt shabby stil da? =)
Har ikke fått av teipen under listene enda, da jeg ikke er helt ferdig med maling i gangen.


Denne hatthylla er etter min bestemor og bestefar, opprinnelig en kjedelig brun hylle med svarte jernstenger på toppen. Jeg ville ha den hvit, og planlegger etterhvert å kjøpe et par kurver å sette på toppen, og kanskje en hylle i samme bredde som hatthylla, over der igjen - til å legge sykkelhjelmer/ridehjelmer på.



Bortsett fra det umalte i bakenden av hylla der..øh..så synes jeg den ble riktig så pen jeg!
Har igjen å male på dørkarmen ved siden av, så da får jeg dra over hylla litt til..


Dette hjertet kjøpte jeg på julemarked på skolen til dattera mi i desember, og hang det på utgangsdøra. Her om dagen i min hvitmalerrus..tok jeg det med inn, tenkte male det hvitt og henge det ut igjen. Istedenfor havnet det på stueveggen med noen vakre flyvende sommerfugler på! Lekkert! =) Digger sånn krimskrams..


Her en liten titt fra kjøkkenet mitt, veggen er gul enda, men har planer om å male den ved en senere anledning, den får duge så lenge! Litt skeivt bilde ser jeg, og litt rot her og der, men pyttsann, en skal da se at det bor folk her også! På kjøkkenet finnes det ikke gull, men derimot stål, tinn og glassting.


Ikke akkurat verdens beste bilde, og tallerkenen på toppen sto litt malplassert..men ellers ser dere hva jeg bruker åklehylla til - selve åklestangen har jeg klart å rote bort..


Tallerkenhylla mi er ei gammel teak hylle fra 70tallet, som jeg fikk av min eks "svigermor", den har visst fått seg en liten flekk nederst..da jeg spikret den fast til veggen..får vel flikke litt på den også mens jeg enda har malekosten fremme..huffameg. Jeg kunne jo ventet med å ta bilde, men jeg er litt overivrig om dagen da jeg gleder meg så stort over mine hvitmalte ting - som sagt så går jeg i hvitmalingsrus dagen lang, hehe ;)
Sånn ser hylla ut fra siden, glemte å snu bildet gjorde jeg også.. 



Denne er jeg kjempestolt over å få eie, det er et gammelt benkeskap etter mine besteforeldre. Tror det var et av de første benkene de hadde når de flyttet inn. Antagelig brukt enten i kjøkkenet, eller i spiskammerset.

Den har hatt mange farger før, lysegrønn, lyserosa og brunbeiset. Jeg kastet den ut her i sommer og tenkte rett og slett å kaste den. Men så..kom jeg over så mange blogger hvor det var mange fine hvitmalte møbler og fortet meg å hente den inn igjen fra regnet. Pusset litt på den først, men fant ut at jeg ville bevare alle hakk og sår på den. Bestefar brukte den sist nede i kjellerrommet der han hadde sitt lille snekkerverksted, og nostalgisk som jeg er så synes jeg det er gøy å bevare alle merkene han har laget med sine flittige hender. Derfor skiftet jeg heller ikke ut topplata som han selv har smikket på en gang i tiden. Jeg rett og slett bare klinte på hvitmaling og ble så fornøyd med resultatet! En fryd for mitt nostalgiske øye!


Mangler fortsatt noen knotter på dørene, men det skal komme etterhvert - bare jeg finner noen jeg blir fornøyd med. Har sett mye fint, men har ikke helt funnet de rette knottene enda..Blir en del rot av oppussing, så har heller ikke ryddet vekk på toppen av benken her..pleier se litt penere ut da, med pynteting..ja ja! =)


Stilig med ett ødelagt topplatehjørne..syntes også mønstrene på sidene av benken kom bedre fram etter at jeg malte den hvit. Synd jeg ikke tenkte på å ta bilde av benken, slik den var før jeg pusset den opp..men dette var det første hvitmalingsprosjektet mitt, og ikke visste jeg at det skulle ta helt av.. =))


 Det andre hjørnemønsteret, som er intakt.

 Her er skapdørene slik de ser ut på innsiden, søt lyserosa farge, som også er moderne nå i dag.. hele benken er forresten rosamalt innvendig. Det skal få være slik bestefar malte det. (fortsatt ikke snudd bildet..)


Her er kjøkkenklokka etter besteforeldrene mine..den var også brun i rammen, fysj - jeg liker ikke slik 70talls brunfarge! Så da kom malekosten frem her også da..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar