Sider

torsdag 24. februar 2011

Noe av krimskramset mitt i heimen..


Speilet i gangen, uten pynt og sånn enda - driver å pusser opp der, får se hva som kommer på plass etterhvert. Men synes dette er så søtt, er etter besteforeldrene mine dette også. Det hang her etter dem da jeg flyttet inn.

Et billig, men rålekkert nøkkelskap - kjøpt på Jysk til under 100 lappen! Kupp! =)


Gammelt speil, arvegods - og noen av de søte englene mine. Jeg elsker også engler og har en stor engleskare i stua mi. Bilder av de kommer ut senere når jeg får ryddet opp og er klar for å legge ut mine "etter maling" bilder. =)


Dette er et vakkert skjellbilde som er håndlaget, etter besteforeldrene mine det også - syntes det ble så fint på veggen etter den ble hvit. Når det var ubehandla panel så kom det liksom ikke frem. Et av bildene jeg har gledet meg til å få opp igjen på veggen.


Det fulgte også med noen små bilder, malte rammene på disse hvite, da de var gulbrune og stygge..plastaktige - æsj! Men nå ble de brukbare.


Nok en flott billig ting kjøpt hos Jysk for under 100 lappen den også, kjempestilig! =)


Litt av "Gullet mitt" som jeg har hengt opp på stua, kom fint fram på veggen dette nå. Bildet er etter min bestemor på morssiden. Lysestakene hører opprinnelig til speilsettet i gangen, men fant ut at jeg ville ha de på stua istedenfor. Liker denne gamle stilen så innmari godt atte! =)


Klokke etter bestemor på morssiden, merkelig nok så er det samme stil som vegglysestakene etter bestemor på farssiden som bodde her i huset.


Disse vinduslampettene kjøpte jeg på bruktmarked, ga 50,- for begge to. Jeg skulle dit kun for å se etter noe lampestyr, og der hang de..to nedstøvete lampetter..vasket og shinet dem, og de kom til sin rett igjen. Nydelige!


Her litt på avstand, samt fikk jeg vist fram den nye blomsterpotteskjuleren som ble kjøpt på plantasjen i dag! =) Se den fine fargen på gardinene mine da - jeg simpelthen ELSKER rosa, som du sikkert har skjønt..=)


Lampe etter bestemor og bestefar som ble hvitmalt og på skjermen har jeg surret rundt en duk som ikke passet på noen av bordene jeg hadde, den var for lang! Men nå synes jeg den har funnet plassen sin..=)


Rosa roser og litt krimskrams her og der - snart er stua mi så feminin at en kan bli kvalm av å gå inn i den, om man ikke har det feminine godt fremme i dagens lys da..hehe ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar